Навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Комплектування інклюзивних груп

Інклюзивні групи в дошкільних закладах комплектують за Порядком комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах.

Наповнюваність інклюзивної групи — до 15-ти осіб.

У такій групі — не більше трьох дітей з особливими освітніми потребами, зокрема й з інвалідністю.

Кількість дітей з ООП в інклюзивній групі залежить від складності порушення у дитини та обсягу необхідної підтримки й допомоги від дорослого. Тобто в інклюзивній групі може бути лише одна дитина, якщо їй потрібен постійний супровід.

Діти з ООП можуть перебувати в інклюзивній групі ДНЗ до семи-восьми років, якщо: є відповідний висновок психолого-медико-педагогічної консультації (він рекомендаційний!) на це вказують рівень і ступінь порушення.

Документи для зарахування дитини до інклюзивної групи.

Приймає дітей до інклюзивних груп завідувач/директор дошкільного закладу. Батьки дитини з особливими освітніми потребами мають подати такі документи: основні :

- заява прийняти їхню дитину до дошкільного закладу;

- копія медичного висновку про дитину-інваліда віком до 18 років, наданого лікарсько-консультативною комісією, або копія посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу;

- медична довідка про стан здоров’я дитини з висновком лікаря про те, що вона може відвідувати дошкільний навчальний заклад висновок ПМПК;

- довідка дільничного лікаря про епідеміологічне оточення;

- копія індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда;

- свідоцтво про народження дитини направлення місцевого органу управління освітою.

Дітей до ДНЗ приймають будь-коли протягом календарного року.

Медичний висновок

Медичний висновок про дитину-інваліда віком до 18 років (ф. 080/о) оформлює лікарсько-консультативна комісія дитячого лікувально-профілактичного закладу за місцем проживання. Цей документ надають після огляду дитини за наявності виписки з медичної карти стаціонарного хворого (ф. 027/о) або консультативного висновку спеціаліста (ф. 028/о).

Висновок ПМПК

Висновок необхідний, щоб педагоги мали змогу: створити сприятливе розвивальне середовище врахувати: – особливості психічного розвитку – можливості – потреби – навички – практичний і соціальний досвід дитини – особливості засвоєння знань. Рекомендації ПМПК надважливі при розробленні індивідуальної програми розвитку.

Під час індивідуального супроводу працівники ведуть щоденник спостережень, формують портфоліо дитини тощо

Направлення місцевого органу управління освітою

Поки що потрібний документ. Адже батькам (особам, які їх замінюють) можуть відмовити у зарахуванні їхньої дитини з особливими освітніми потребами до дошкільного закладу. Зауважте! Дитина з особливими освітніми потребами має право відвідувати ДНЗ за місцем свого проживання без будь-яких дозволів і направлень.

Протипоказання для прийому дитини до інклюзивної групи:

- ІІІ і IV ступені порушень функцій організму, які не сумісні з перебуванням дитини в організованому колективі;

- усі захворювання в періоді розпалу;

- хронічні захворювання в стадії загострення захворювання, що потребують стаціонарного лікування гострі інфекційні захворювання (до закінчення строку карантину).

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1322-priymannya-dtey-v-nklyuzivnu-grupu-doshklnogo-zakladu?utm_source=letter&utm_medium=letternews&utm_campaign=letternews_rnvp_161117&ustp=F

На 2018-2019 навчальний рік груп для дітей з особливими освітніми потребами не передбачено.

В закладі дошкільної освіти № 42 створені часткові умови для виховання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами, в тому числі й дітей з інвалідністю, а саме:

- заклад обладнаний пандусом; - кнопкою виклику.

/Files/images/пандус.jpg

/Files/images/кнопка виклику.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 53

Коментарi